Nieuwe look voor de onlineshop
Met de nieuwe template kan comfortabel op alle eindapparaten worden gesurfd
Als een van de eerste drukkerijen verkoopt ONLINEPRINTERS zijn drukbare producten al sinds 2004 via internet. Sindsdien is het assortiment gegroeid naar meer dan 5000 drukbare producten, die klanten uit heel Europa in miljoenvoudige varianten kunnen bestellen. Met het groeiende aanbod heeft de shop zich ook steeds verder ontwikkeld en is qua uiterlijk erg veranderd. In het kader van een volledig redesign werden de onlineshops nu compleet nieuw opgebouwd. Dankzij de nieuwe template met zijn grotere witte ruimtes ziet de shop er nu duidelijker en toegankelijker uit.
„Daarmee hebben wij nu ook de technische voorwaarden gecreëerd, om klanten comfortabel op smartphones en tablets te laten surfen, ook naar de pagina's met productdetails en door het gehele bestelproces“, benadrukt Christian Würst, Chief Commercial Officer (CCO) van ONLINEPRINTERS.
Met name op het gebied van online drukken neemt de desktopversie nog steeds een belangrijke plaats in, omdat klanten op een belangrijk punt in het koopproces nog altijd aan hun desktop werken, namelijk wanneer zij hun drukgegevens uploaden om de bestelling te voltooien. Maar voor en na die tijd wordt ondertussen ook veel op mobiele eindapparaten gesurfd. „Onze klanten willen van tevoren informatie inwinnen over drukbare producten en services of hun bestelling na voltooiing van het koopproces volgen. Dit gebeurt in toenemende mate via mobiele eindapparaten“, legt Christian Würst uit.
Deze "basisrenovatie" werd samen met het Keulse internetbureau Kernpunkt uitgevoerd. Tot eind januari 2021 zullen alle 22 landenshops zijn overgestapt op het nieuwe design.
Christina Haeusser
Head of Brand Management and Corporate Communication
press@onlineprinters.com
Tel.: +49 9161 6209807